נאום הבכורה של ח"כ מיקי חיימוביץ' בכנסת תמונת כותרת לפוסט

נאום הבכורה בכנסת של חברת הכנסת מיקי חיימוביץ’

נאום הבכורה בכנסת של חברת הכנסת מיקי חיימוביץ', שמתכוונת לפעול למען דור העתיד בנושאי סביבה, הגנה על בעלי חיים, התחממות גלובלית ושינוי האקלים. מברכת אותה חברת הכנסת שלי יחימוביץ'.

נאום הבכורה בכנסת של חברת הכנסת מיקי חיימוביץ’, 15.5.2019.

נאום מצויין של מיקי חיימוביץ’ שמתכוונת לפעול למען דור העתיד בנושאי סביבה, הגנה על בעלי חיים, התחממות גלובלית ושינוי האקלים.

ח”כ מיקי חיימוביץ’ התמקדה בנושא הקיימות, בהגנה על הסביבה ובמאבק להצלת כדור הארץ: “אני מרגישה שאני כאן כשליחה של הדורות הבאים, הם שמסתכלים עלינו היום ושואלים האם אנחנו מקיימים את התפקיד שלנו לדאוג לעתידם, כפי שנהגו הדורות הקודמים או שאולי אנחנו בוגדים בהם, בחלומות שלהם, בתקוות שלהם לגדל את ילדיהם בעולם כמו זה שבו אנחנו גדלנו.

החוט המקשר בין סביבה, בעלי חיים, הבריאות שלנו ושלמות כדור הארץ הוא זה שמניע אותי בשנים האחרונות. למדתי, חקרתי והבנתי בעיקר שהעולם שלנו כפי שאנחנו מכירים נמצא על סף משבר עצום, חסר תקדים בתולדות האנושות שלמרבה הצער, אנחנו, בני האדם אחראים לו. המשבר הזה מחייב אותנו לפעולה דחופה. לחץ ציבורי זה חשוב וטוב, אבל זה לא מספיק. הכדור נמצא בידיים שלנו מקבלי ההחלטות – הפוליטיקאים, בואו נהיה אחראים ונועזים. הפתרון הוא מאמץ משולב של גופים אזרחיים, ממשלתיים ותאגידים לשינוי כלכלי, כזה שישים את הנושא בראש סדר העדיפויות, יקדם אנרגיה מתחדשת וטיפול בפסולת וישנה דפוסי צריכה, בינתיים במקום להוביל בטכנולוגיות שיתמכו בצעדים האלו, אנחנו מפגרים בישום של שינויים בסיסיים, ברמת ההתנהגות וברמת החקיקה ואין שום סיבה מדוע לא נתאחד כל חברי הבית הזה מול האיום הזה ונפעל אחרת.

אני קוראת לכם חברי, חברות וחברי הכנסת , הכירו בחשיבות הנושא הכירו באחריות שלנו לסיבה למשבר, אל תבחרו בהדחקה. הגיעה השעה להכריז גם כאן על מצב משבר אקלימי. אני נכנסת לבית הזה כדי שמדינת ישראל תהיה חלק מהמרוץ להצלת כדור הארץ כפי שאנחנו מכירים אותו , אני נכנסת אל הבית הזה כשליחה במאמץ גלובאלי להפוך את כולנו, בני האנוש , שותפים במאמץ הזה.”

שלי יחימוביץ מברכת את מיקי חיימוביץ' לאחר נאום הבכורה שלה במליאה

הקדשת את מירב הנאום היפה שלך, לנושא המרכזי שהוא על סדר היום שלך, והוא קיימות, ואיכות סביבה, וגורלו של כדור הארץ שאנחנו מענים אותו, ומכלים אותו, ופוגעים בו, למרות שהוא ביתו של המין האנושי, ושל עוד בערך תשעה מיליון בעלי חיים וצמחים ואורגניזמים שונים

אני משוכנעת בכל ליבי, שהשילוב של המסירות, והאכפתיות, והידע שלך בתחום, וגם על היכולת שלא צריך לזלזל בה, של היכולת לתווך מידע לציבור, ולדבר אליו באופן בהיר, והאותנטיות שלך, יהיו נכס לנושא הדרמטי והכל כך זנוח הזה.

הרחבת את הידע שלך, וגם הפכת את זה לנושא דגל, ואת תגלי שמה שאמור להיות קונצנזוס, כי הדברים שאמרת כאן הם אמורים להיות קונצנזוס, את תגלי שזה נושא שאולי היה אמור להיות חוצה מפלגות, אבל הוא סופר פוליטי, והוא נוגע ליחסים הממאירים והמקולקלים שיש לפעמים בין ההון לשלטון, ואת תגלי שמול כל מאבק צודק שאת תנהלי, יהיו מולך אנשים מאוד מאוד מאוד חזקים, שהקרב שלך פוגע בהכנסות שלהם, ואת תגלי שאחרי ששכנעת ציבור שלם בזה שאת צודקת, את תאלצי לצפות בתשדירים ממומנים היטב, עד כמה הנזק הזה שאת נלחמת נגדו, הוא בכלל מתנה גדולה לאנושות, וכשהכסף הגדול מדבר, הקרב.. ככל שהכסף הגדול מדבר יותר, ככה הקרב הוא יותר קשה, וזה גם הופך את המשימה הזאת לעוד יותר חשובה, ולעוד יותר מאתגרת.

שתפו ברשתות חברתיות:

Facebook
Twitter
פוסטים קודמים

מאמרים רלוונטיים

גרטה טונברג פעילת אקלים נאום דאבוס 2019

An open letter to Greta Thunberg regarding her harmful one-sided support for Gaza

An open letter to Greta Thunberg. Israeli environmental NGOs and climate justice activists, are deeply disappointed and shocked by Gteta Thunberg one-sided position in her social media postings in which she expressed support for Gaza, without mentioning Hamas’s horrendous massacre of innocent Israeli civilians- Jews, Muslims and Christians alike.

חמורו של משיח | ספי רכלבסקי

נבחרי הציבור שלנו ואנחנו משמשים כ”חמורו של משיח” בדרך למדינה דתית-משיחית

לפני 25 שנה פרסם ספי רכלבסקי את רב המכר “חמורו של משיח”, שבו הזהיר שהחילונים הם רק כלי שרת בדרך לכינון חברה דתית־משיחית בישראל. “הניתוח בספר מסביר במדויק את המציאות העכשווית, אין צורך לשנות בו פסיק”, הוא אומר, ומפרט את שלבי ההפיכה בדרך לדיקטטורה משיחית: יצירת בועה אנטי־דמוקרטית במימון המדינה, העברת כסף מהציבור הכללי לתומכי המשטר, וחיסול סופי של מערכת המשפט. כדי שזה ייעצר צריך להציב קיר ברזל של דמוקרטיה “ולחדול מחשיבה תבוסתנית של יודנראט”.

סעיפי הרפורמה המשפטית של לוין, רוטמן, נתניהו, פורום קהלת והמפלגות החרדיות | ינואר 2023

מדוע קוראים לרפורמה המשפטית “הפיכה משטרית”?

מה תענו לתומכי הרפורמה המשפטית של לוין, רוטמן, נתניהו, פורום קהלת והמפלגות החרדיות שהוצגה בחודש ינואר 2023 וגרמה ליציאת המונים לרחובות? מהם הטיעונים העיקריים של תומכי הרפורמה וכיצד תפריכו אותם?

קבל מידע מעניין

הירשם לניוזלטר

קבל התראה מזדמנת לתיבת הדוא”ל